„Egy futó hiába kap meg mindent, amit a csúcstechnika és a sztáredzők biztosítani tudnak, ha senki sem foglalkozik azzal, hogy tüske van a talpában.” Nagy Attila

Kedves Cégvezető!

Zavagyil Zoltán vagyok, Nagy Attila barátommal együtt a pozitivmunkatarsak.hu alapítója. Reorganizációval, válságkezeléssel, vezetési tanácsadással eltöltött most már több mint 15 éves gyakorlatom során egy vállalkozás működésében mindig a „gyorsítósávot” kerestem. Büszke, és hálás vagyok a magyarországi vezetési tanácsadási szakma által adott legnagyobb kitüntetésre, a „szakmám csúcsára”, de Garai díj ide, Garai díj oda, az igazi áttörés „csak” 2013-ban kezdődött.

Választ kaptam arra a kérdésre, hogy

  • egy cég profittermelő képességében hol van a „gyorsítósáv”, azaz, hogyan hozzuk ki a cégünkből a maximumot?

  • a magánélet és a munkahelyi élet szellemi összefüggései milyen hatással vannak egy cég működésére?

  • a munkavállalónak, mint EMBERNEK a fejlesztésével hogyan lehet magát a céget jelentősen „felturbózni”?


Bízom abban, hogy az oldal elolvasásának a végeztével Önt is megismertetem azzal a munkatársai által eddig még ki nem használt plusz teljesítmény lehetőségével, amely olyan „gyorsítópályára” állítja a vállalkozását, ami eddig elképzelhetetlen volt.


A felismerés...

teljesen váratlanul akkor ért, amikor válságmenedzserként egy csődhelyzetben lévő vállalkozásnál elkezdtem „élesben” egy kísérletet. Mivel vesztenivalónk nem volt, a céget kizárólag a hagyományostól eltérően vezettem. Átmenetileg a menedzsment tudományokat „száműztem” a cég életéből. Az egyén mint magánember „személyes válságának kezelését”, jellemét, belső értékrendjét, és a „természeti törvények” működését helyeztem a középpontba. Motivációs előadókat hívtunk, ilyen témájú videókat, filmeket néztünk, spirituális tartalmú könyveket olvastunk, amiket aztán közösen feldolgoztunk. Hetente pozitív „idézet váltót” játszottunk (egy ember egy idézet egy hét), stb, úgy működött a cég, mint egy Kultúr Klub!

Az eredmény önmagáért beszélt. Ugyanazzal a humán erőforrás állománnyal, amelyik a csődhelyzetet idézte elő, egy évre rá soha nem látott profit realizálódott.

Nem hittem a szememnek! Elbizonytalanodtam. Ekkor még azt hittem, hogy ez a véletlen műve, szerencsém volt. Az is kellett hozzá, de aztán jött egy még nagyobb kihívás és utána még egy-két felkérés és az élet bebizonyította: ami történt az törvényszerűség! Nevezetesen egy vállalkozás sikerének titka az egyén „személyes válságának” a kezelésén keresztül a helyes jellem, értékrend a „természeti törvények” tiszteletben tartása és a pozitív gondolkodás.


Ennyi bevezető után…

most rávilágítok a magán és a munkahelyi élet azon szellemi összefüggéseire, ahol Önt minden egyes munkanapon jelentős veszteségek érik amiatt, hogy beosztottjai a munkaidejükben privát gondjaik megoldásán töprengenek. Természetesen ezt egy egyszerű tiltással megakadályozni nem lehet, mert mindenki arra gondol, amire akar, a gondolatokat pedig nem tudjuk ellenőrizni. DILEMMA I. A munkatársak szakmai képzései, céges tréningjei is sokszor messze elmaradnak a várt eredményektől, mert a dolgozói kollektíva többségét ilyenkor is a hétköznapi, magánéleti problémáik kötik le. DILEMMA II. Kifejtem azt is, hogy ha találunk is egy „hibátlan embert” az vajon meddig marad tökéletes? DILEMMA III.


Akkor hát térjünk a lényegre!


DILEMMA I.

Miért kell még mindig dolgozóim lelki-nemi problémáival foglalkoznom?

avagy

Elege van abból, hogy a dolgozói a munkájuk helyett is a saját személyes problémáikon rágódnak?


Önt minden egyes munkanapon jelentős veszteségek érik amiatt mert a munkatársai a magánéleti problémáikat nem tudják „otthon hagyni”. Joggal mondhatja, ez nem óvoda, hanem munkahely. Az élet azonban nem ilyen egyszerű. A hétköznapi problémák, az ember „belső saját nyomora” mindent felülír!

Biztos vagyok benne, hogy Ön sokszor felteszi azt a kérdést is, hogy miért van az, hogy egy-két kulcsembere a sok-sok év után már nem úgy húzza a „cég szekerét”. Elbizonytalanodik: - Miért van ez? Már nem lojálisak a céghez? Belefáradtak? Belefásultak? A legtöbb esetben az ilyen tények mögött is magánéleti problémák húzódnak meg. Persze, próbál segíteni, hiszen emberek vagyunk, de vajon hol a határ? Vezetőként – az igazi munkája helyett - mennyire lesz napi „lelki segélyszolgálat”, amikor is lassan az iroda ajtajára a szervezeti ábrában levő munkaköre helyett az lesz kiírva, hogy Rendelési idő: naponta 08.00-16.00 óráig.

A „napi taposómalom” mellett kinek van lelki ereje munkatársainak a magánéletét is hosszútávon pátyolgatni? Valahol jogosan mondhatja Ön: - van elég problémám nekem is, miért vegyem még más gondját is a nyakamba. Ha még ezt is „magamra húzom”, akkor félő, hogy dolgozóim negatív élethelyzete, kisugárzása „visszahúz engem is a mocsárba”, ahelyett, hogy a tényleges vezetői feladataimmal tudnék foglalkozni.



DILEMMA II.

Ennyi tréning, képzés után nem kellene már rég szárnyalnunk?

avagy

Elgondolkodott-e már azon, hogy a dolgozói szakmai képzései, tréningjei „fabatkát” sem érnek,

mert a munkatársak többségét ilyenkor is a magánéletbeli problémái kötik le!?


Sok cégvezető ismerősöm régóta panaszkodik arra, tudja ugyan, hogy a versenyképesség megtartásához, főleg a javításához elengedhetetlen a munkatársak képzése, de úgy érzik, valamit nem jól csinálnak ezen a területen. Mindent megtesznek munkatársaik képzése érdekében, de az eredmények a ráfordításokhoz képest szinte jelentéktelenek. Gondosan, körültekintően választják ki a tréningeket és oktatásokat, súlyos pénzeket fizetnek ki, de az áttörés eddig rendre elmaradt. Mi lehet ennek az oka?

A válasz megdöbbentően egyszerű. Az emberek testben ugyan jelen vannak ezeken a programokon, de fejben valahol egészen messze járnak. Elhangozhatnak ott a legjobb oktatók, előadók szájából a legnagyobb okosságok is, ha azok a hallgatóság gondolatai között csak háttérzajként vannak jelen, mert a saját hétköznapi, magánéleti problémáik kötik le őket.



DILEMMA III.

„Senki sem pótolhatatlan. Sorban állnak a kapu előtt a munkanélküliek.”

avagy

a munkavállalói „csereszabatosság” zsákutcája.


Sok tulajdonos-cégvezetőtől hallottam már ezeket a klasszikus mondatokat, amikkel egyes cégvezetők áltatják magukat. Ha eltekintünk attól az apróságtól, hogy bizony általában nem állnak a kapuk előtt olyan képzettségű felvételre váró emberek, akik éppen kellenének, akkor is komoly probléma van ezzel a gondolkodásmóddal. Ez ugyanis abból a hibás feltevésből indul ki, hogy ha a meglévő alkalmazott-tól valamilyen probléma miatt megválunk, akkor annak a helyére fel fogunk tudni venni egy legalább olyan képzettségű és képességű új embert, de az mivel „még új”, biztosan hibátlan lesz. Pedig nem árt rá felkészülni, hogy nincs az a hr-es, aki egy ember minden problémáját ki tudja szűrni, főleg, ha az a probléma az adott pillanatban még nem is létezik. Nem baj, akkor majd ezt az újat is lecseréljük egy még újabbra, aztán egy még újabbra, amíg egyszer majd megtaláljuk a „tökéletes embert”. De addigra mibe fog ez kerülni a cégnek?

Továbbá meddig marad tökéletes? Amíg az édesanyja meg nem betegszik, vagy a felesége el nem veszíti az állását? Ezer váratlan dolog billenthet ki egy embert abból az egyensúlyi állapotból, ami ahhoz kell, hogy a munkahelyén maximális teljesítményt produkáljon. Az esetek legnagyobb részében ráadásul nem csupán egy, vagy kettő ilyen zavaró tényező bújik meg a munkavállalók rejtélyes életében.


A megoldás…

a fenti problémákra nem az, hogy megkérjük a dolgozóinkat, hagyják otthon a magán jelegű gondolataikat, mert ez teljességgel lehetetlen. Módszeremmel olyan szellemi, lelki állapotba hozzuk az embereket, hogy problémáikat saját maguk rövid idő alatt képesek lesznek megoldani, vagy rájönnek, hogy a problémáik nem is problémák. A legnagyobb előnye ennek a módszernek, hogy a későbbi, váratlanul bekövetkező, vagy újratermelődő gondok megoldása már könnyen fog menni. Az életszemléletükben és általános kedélyállapotukban jelentős pozitív változás fog bekövetkezni, ami munkahelyi aktivitásukban, teljesítményükben és kreativitásukban nagymértékű javulást eredményez. Ez a javulás pedig a cég profittermelő képességét fogja nagymértékben fellendíteni.

Ahogy Dr. Stephen R. Covey „A kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása” című könyvében fogalmaz - „A technikát az alapvető emberi jóság kelti életre” Tehát mindennek az alapja az egyén jelleme, magánélete, annak helyessége, kiegyensúlyozottsága! Ha a gondok a koponyán belül vannak, a megoldást is a koponyán belül találjuk meg!

Mennyivel jobb lenne egy olyan cégben dolgozni,

  • ahol a kollégák nem egymás mellett, hanem egymásért is a vállalkozás sikeréért dolgoznának,

  • ahol naponta nem belefásult, negatív kisugárzással rendelkező dolgozói kollektívával kellene szembesülnöm,

  • ahol pozitív gondolkodású, mosolygós, – és nagyon fontos – humorral rendelkező, a munkát nem nyűgnek felfogó munkatársakkal kellene „felvenni a kesztyűt” a piaci versenyben.


Az emberek gondolkodásmódját átalakítva gőzerővel megindulnak a pozitív folyamatok az ember, a munkavállaló és az egész cég életében. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ezek a változások egy valódi „gyorsítósávot” nyitnak meg a vállalkozás előtt. Eddig ismeretlen perspektívákban gondolkodhat az „új” kollégákkal. Ez a küldetése a pozitivmunkatarsak.hu alapítóinak!

Ha Ön úgy gondolja, hogy többet ki lehetne hozni cégéből, ezért szeretné „gyorsítópályára” állítani a vállalkozását vagy a tevékenységünkről további információra van szüksége, akkor beszéljünk meg egy minden kötelezettség nélküli találkozót a +36 30 620 2215-ös telefonszámon.

Köszönöm az érdeklődését!

Zavagyil Zoltán

Gondolkodjunk együtt!

Ha Ön azt szeretné, hogy a munkatársai

  • ugyanolyan lelkesedéssel, odaadással foglalkozzanak cégével, mint Ön,

  • a munkájukban maximumot nyújtva nem csak testben, hanem lélekben is jelen legyenek a munkahelyen,

  • cégét olyan növekedési pályára állítsák, amelyről Ön eddig nem is álmodott,

és érzelmi kötődés nélkül szeretne velem közösen együtt gondolkodni cége jelenéről, jövőjéről, akkor kérem, vegye fel velem a kapcsolatot az iroda@pozitivmunkatarsak.hu e-mail címen vagy hívjon a
+36 30 620 2215-ös telefonszámon.

Gondolkodjunk együtt!


Zavagyil Zoltán


Elérhetőségeink

Cím: 7400 Kaposvár, Dr. Kovács Sebestyén Gyula u. 5.

E-mail: iroda@pozitivmunkatarsak.hu

Mobil: +36 30 620 2215

Dr. Zavagyil és Társai Kft.

Számlaszám: 10918001-00000004-90890001

Adószám: 12817140-2-14

Cégjegyzékszám: Cg. 14-09-304935

Alapítás éve: 2002